Monitoring wizyjny
Informacja monitoring wizyjny
Zgodnie z art. 13 ustawy 1 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)- zwanym dalej RODO, informuję, że:
- Administratorem danych osobowych (wizerunku) zarejestrowanych w systemie monitoringu wizyjnego jest Szkoła Podstawowa nr 191 im. Józefa Ignacego Kraszewskiego ul. Bokserska 30, 02-682 Warszawa (dalej: ,,szkoła’’). telefon 22 843 21 68 sp191@eduwarszawa.pl, reprezentowanym przez Dyrektora Szkoły (dalej: ,,Administrator’’).
- W kwestiach dotyczących przetwarzania danych, można skontaktować się z Inspektorem ochrony danych na adres e mail: iod@dbfomokotow.pl, lub pisemnie na adres Administratora wskazany w punkcie 1 z dopiskiem IOD.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych (wizerunku) odbywa się na podstawie art. 108a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku. – Prawo Oświatowe oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO.
- Celem przetwarzania danych za pomocą monitoringu wizyjnego jest zapewnienie bezpieczeństwa uczniów, pracowników Szkoły i osób przybywających w budynku i na terenie Szkoły; ochrona mienia Szkoły i terenu Szkoły; ograniczenie dostępu do Szkoły i jej terenu osób nieuprawnionych.
- Monitoring wizyjny obejmuje elementy infrastruktury Szkoły w dwóch
w oddziale przy ulicy Bokserskiej 30:
- teren zewnętrzny wokół budynku szkoły; wejście do szkoły, boisko, parking, plac zabaw.
- teren wewnątrz budynku szkoły: wejście od szatni, klatka A i B, łącznik, pierwsze i drugie piętro korytarze.
w oddziale przy ulicy P. Gruszczyńskiego 12:
- teren zewnętrzny wokół budynku szkoły: wejście do szkoły od ul. Piotra Gruszczyńskiego, brama wjazdowa od ul. Bogunki, wejście boczne do biblioteki/przedszkola na terenie szkoły.
- teren wewnątrz budynku: wejście główne, korytarze (parter, 1 piętro, 2 piętro), klatka schodowa, wejście główne do biblioteki/przedszkola
- Zapisy z monitoringu wizyjnego mogą być udostępniane zgodnie z art. 15 RODO wszystkim osobom oraz uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze lub na pisemny wniosek zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły.
- Zapisy z monitoringu przechowuje się przez okres nie dłuższy niż 30 dni, po tym okresie dane są automatycznie nadpisywane lub usuwane. Rejestracji i zapisowi danych na nośniku podlega tylko obraz (bez dźwięku).
- Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści tych danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich dalszego przetwarzania, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. W przypadku nagrań z monitoringu nie ma możliwości technicznej skorzystania z prawa do sprostowania danych, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia czy ich usunięcia.
- Każdemu, kto uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2 tel. 22 531 03 00.
- Zapisy z monitoringu nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Dane nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie są profilowane.
Administrator Danych Osobowych